lørdag 28. februar 2015

Lizbeth Osnes blir fast gjesteskribent hos En familie - En inntekt

I dag har vi gleden av å pressentere Lizbeth Osnes. Hun har sagt ja til å bli fast gjesteskribent hos oss, noe vi er utrolig takknemlig for. Hun er en ung og engasjet dame, som er svært opptatt av å sette familen føst. For noen dager siden skrev hun innlegget. "Jeg er en hjemmemamma – for oss er det det eneste riktige"


Når du ser: Tekst: Lizbet Osens, vet du at det er hun som har skrevet innlegget. 
Så, vær så god Lizbeth, ordet er ditt:

Hei og hopp!
Noen kjenner meg kanskje igjen fra mine år som «bloggeren Lizbeth Osnes» med alt det førte med seg, mens noen igjen kanskje ikke har hørt om meg i det hele tatt. Nylig avsluttet jeg min private blogg, Lizbethosnes.familieprat.no (tidligere Lizbethosnes.com, men dette blir nå hjemmeside for virksomheten min, mer om det nedenfor). Bloggen har jeg drevet i hele ni år (wow!), så det å kunne skrive litt her inne er en deilig overgang fra å ikke lenger drive egen blogg.  

I hvert fall; jeg er født attende november nittennittien, noe som tilsier at jeg har vokst meg til å bli hele tjueto år gammel nå. Jeg bor like utenfor Ålesund, og her trives jeg godt sammen med min herlige datter Sienna, min samboer Kenneth, hunden Dias og kattepusen Zulu, i vår egen lille leilighet.

Jeg er, som denne bloggen også fronter, en hjemmemamma. Datteren min, Sienna (født sjette september totusenogtretten) og planen er å være hjemme med henne i noen år til. Helst ønsker jeg å være hjemme til hun begynner på skolen, men vi får se hvordan det går å ta seg av alle hennes behov uten barnehage frem til det. Fingers crossed!


Ja, virksomheten som jeg så vidt nevnte over her, ja. Jeg studerer for øyeblikket nettjournalistikk hos NKI Nettstudier, i tillegg til at jeg så vidt har begynt å snuse på den O store drømmen; å jobbe som frilansjournalist. Det er i hvert fall planen, som forhåpentligvis snart går i boks! Både studiene og arbeidet skjer hjemmefra, så på dagtid er jeg mamma, men på kvelden er jeg student/karrierekvinne. Litt sånn Clark Kent-feeling over det hele, ikke sant? Haha.  

Av og til føles det i hvert fall ut som om det er sammenlignbart, for krevende er det virkelig! Men så veldig, veldig, veldig verdt det. Absolutt alt er verdt det når det betyr at jeg kan være hjemme sammen med verdens vakreste lille skatt. Barnehage er flott, men å være hjemme sammen er for oss enda bedre. Akkurat derfor tror og håper jeg at jeg vil kunne bidra med noe til denne flotte bloggen, og jeg ser stort frem til samarbeidet videre.

Det var litt om meg og mitt, vi skrives!
Kontakt: Frilansjournalist@lizbethosnes.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)