onsdag 1. april 2015

Nydelig hjemmelaget lasagne laget fra bunnen

Svigerfars lasagne er en av de beste jeg har smakt. Her er ingen ferdigpakker brukt, alt er laget fra bunnen. Jeg har vært så heldig å få vite litt av hemmeligheten bak. Og nå skal dere få vite den også.


Jeg har dessverre ikke helt nøyaktige mål på ting. Jeg tar bare sånn ca mål, og det blir alltid godt. Så du får prøve deg fram. Smak til med krydder, og bruk så mye løk og hvitløk du liker. 

Du trenger:
  • Løk
  • Hvitløk
  • Kjøttdeig
  • Hakkede tomater (med for eksempel med chili og hvitløk)
  • Mais
  • Lasagneplater
  • Krydder (Origano, Basilikum, Salt, Pepper +++)
  • Mais

Til hvit saus:
  • Smør
  • Hvetemel
  • Melk


Dette gjør du:
  • Skjær opp løken og hvitløken
  • Stek den på stekepannen
  • Stek kjøttdeigen

Lag en god kraftig hvit saus
  • Smelt ca 50 gram smør
  • Ha i to ss hvetemel
  • Tilsett ca 5 dl melk litt etter litt. 
  • La det småkoke i ti minutter


  • Når kjøttdeigen er gjennomstekt tilsetter du de hakkede tomatene
  • Tilsett krydder. Jeg bruker salt, pepper, origano og basilikum
  • Ha i en boks mais


  • Legg fyll, hvitsaus og lasagneplater lagvis i en ildfast form
  • Ha på revet ost helt til slutt. (Vi bruker alltid en billigost til dette. Ingen kommer til å kjenne forskjell på smaken)


  • Stek så lasagnen på 200 grader i 20 minutter. 
  • Lag gjerne en frisk grønn salat til. Så er det bare å servere!


Håper det smaker!

En familie - En inntekt (c)

2 kommentarer:

  1. Ser at vi lager ganske lik lasagne :-) Jeg pleier å tilsette en boks med hvitløk kremost i sausen for fyldigere smak :-)

    SvarSlett
  2. Vips, oppskriften er lagret under bokmerker :) Da blir det å finne på menyen i løpet av uken :) Tusen takk for tipset!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)