tirsdag 5. februar 2013

Er det slik vi vil ha det?

For noen uker siden hadde godklumpen min og jeg vært ute og shoppet hele dagen. På vei hjem plukket vi opp pappa (mannen i huset) på jobb. Vi kom hjem rundt kl 17. Alle var trøtte, slitne og sultne etter en lang dag. Pjokken trengte også mat og ny bleie. Vi merket at stemningen i huset var amper. Hvem skulle lage mat? Hvem skulle skifte bleien? Hva skulle vi spise? Det måtte bli noe enkelt som var raskt å tilberede. Det ble til at vi fant noe pizza i fryseren som vi stekte...

Illustrasjonsfoto

Er det slik vi vil ha det? Dersom begge hadde jobbet fullt, ville dette scenarioet sikkert ikke vært så uvanlig. Det tror jeg ikke hadde vært bra for hverken ekteskapet eller familielivet. 

Vi ønsker ikke å ha det slik. Det fine med at jeg er hjemmeværende, er at jeg kan planlegge dagen slik at middagen er klar når mannen kommer hjem fra jobb. Vi får spist en sikkelig middag (hvis matlagingen min var vellykket den dagen) sammen og humøret og stemningen i hjemmet er mye bedre. Vi unngår også å spise mye ferdigmat, som både er dyrt og usunt.

Hvordan gjør dere det hjemme?

En familie - En inntekt. (c)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)