torsdag 30. mai 2013

Gjemme seg bak morsrollen???

De fleste har sikkert fått med seg utspillet til vår nye LO-leder. "Kvinner bruker morsrollen som unnskyldning for å ta ansvaret hjemme." Jeg synes det er utrolig hvordan folk kan snu ting på hodet og få det til å høres riktig ut. Dersom vi ser på menneskehetens historie er det det mest naturlige i verden at mor tar seg av barna. Hvorfor skal ting være så annerledes i 2013? Jeg tror faktisk at menneskene i dag er ganske like Adam og Eva. Jeg tror ikke vi har forandret oss så mye siden tidenes morgen. Et morshjerte banker fortsatt for barna sine. Morskjærligheten er fortsatt sterk.

Dersom kvinner vil jobbe, så kan de gjøre det for meg. Og jeg synes det er kjempebra med alle som velger å være hjemme med barna sine. Her er det er viktig med gjensidig respekt.

Jeg er STOLT av å ha morsrollen og er uendelig glad i gutten vår. Jeg liker å ha ansvar hjemme, men jeg gjør ikke alt selv. Mannen min også gjør mye hjemme og er kjempeflink med sønnen vår.


En familie - En inntekt (c)

1 kommentar:

  1. veldig bra skrevet og akkurat det samme jeg føler!!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)