mandag 9. september 2013

Ovnsbakt laksefilet med bakte poteter og sopp

For litt siden var det noen som lurte på om jeg kunne blogge noen middagstips. Nå vil jeg bare si at jeg egentlig ikke er så fink med mat, men i dag hadde vi en middag som ble veldig god. Og den er heller ikke så dyr. Det var nok til tre voksne og litt til ettåringen. Han åt ikke så mye, bare smakte litt. Men alle voksne ble stappmette :)

Vi brukte 4 laksefileter (uten skinn og bein), 10 poteter, 3 gulrøtter, en halv paprika, og en del sjampinjoing. Jeg vet ikke akkurat hva prisen på den middagen er, men tror ikke den er så dyr. 


Jeg delte potetene i små biter og kokte dem og et par gulrøtter i omtrent 15 minutter. Etterpå hadde jeg olivenolje, timian og litt salt på og satte dem i ovenen i 10-15 minutter. Dette gir dem en god sprø overflate. 


Jeg skar opp sjampinjong, paprika og en halv gulrot som jeg la mellom laksefileten i en ildfast form. Laksefiletene ble krydret med litt sitronpepper. Dette stekte jeg i ovenen i ca 15 minutter. 


 Så serverte vi det med litt seterrømme til.


Det smakte fortreffelig. Kan anbefales. En enkel og nokså rask middag :)


En familie - En inntekt (c)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)