fredag 13. februar 2015

Hjemmemammer er også på jobb

Som hjemmemamma er det lett at dagene bare går, uten at vi har planlagt hvordan vi skal bruke dagen. Slik er det i allefall for meg. Vel, noen ganger har vi mye planer, andre dager ingen. Det er noe herlig med dette, men det kan også føre til at dagene blir veldig ustrukturerte. Selv om man føler man jobber hele tiden, har man ikke fått gjort så mye på slutten av dagen.

Dette har jeg lyst å ta tak i. Jeg er jo på jobb jeg også! Og jeg vil at barna våre skal få gode og innholdsrike dager. Derfor har jet satt meg som mål å lage ukeplaner fremover. De trenger ikke være så detaljerte, men at vi i allefall har en planlagt aktivitet hver dag. Det er mange barnehager som lager ukeplaner hver uke. Her kan man hente mye inspirasjon. Nedenfor har jeg laget en blank ukeplan som du gjerne må kopiere og bruke. 


Jeg har nå prøvd å planlegge neste uke, så får vi se om jeg greier å gjennomføre den. På mandag skal vi bake og vaske. Dette kan barna godt være med på. De kan få sin egen fille og tørke litt støv, eller vaske litt på gulvet på rommet sitt. De synes ofte dette er veldig gøy, pluss at de får inn gode vaner. På tirsdag har vi blitt invitert hjem til en annen hjemmemamma som også har barn under skolealder. Onsdager er vi så heldige å få dra på småbarnstreff. Torsdag tenkte jeg vi skulle være litt kreative og ta fram tegne- og malesakene. På fredag skal vi prøve å få til en utflukt et sted. Og i helgen, da skal vi ha familietid.


En familie - En inntekt (c)



3 kommentarer:

  1. Så god idé! Synes også dagene sviver veldig fort avgårde, fulle av de daglige gjøremålene, om vi ikke planlegger litt. Vi skal også henge opp ukesplan her i huset, det tror jeg blir bra :):)

    SvarSlett
  2. Det med at dagene flyr, merker vi her i huset også. Kalenderen på veggen brukes flittig for å ha litt struktur slik at ting blir gjort. Men, med små barn blir jo ikke alltid alt som planlagt heller, haha ;-)

    SvarSlett
  3. Det med at dagene flyr, merker vi her i huset også. Kalenderen på veggen brukes flittig for å ha litt struktur slik at ting blir gjort. Men, med små barn blir jo ikke alltid alt som planlagt heller, haha ;-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)