torsdag 9. mai 2013

Snickerskake - en av familiens klassikere

I ettermiddag skal det være avskjedsfest for en familie som skal til Asia for et lengre opphold. Jeg ble spurt om jeg kunne bake en kake. Kaken jeg har bakt til i kveld ble fort en av familiens klassikere etter at tanten min serverte den for over ti år siden. Alle som som smakte kaken ville ha oppskriften. Nå er den nesten alltid på kakebordet når det er festlig lag i slekten. Nå vil jeg gjerne dele oppskriften med dere. 


Snickerskake er et fint alternativ til brownies. 

Dette trenger du:



150 g margarin
3 ss olje
½ dl kakao

4 egg
5 dl sukker


4 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker

peanøtter
1 pl kokesjokolade (hakkes)


Dette gjør du:
1) Smelt margarinen, oljen og kakaoen
2) Skru bakerovnen på 175 grader



3) Pisk eggedosis av eggene og sukkeret. 


4) Ha i hvetemelet, vaniljesukkeret og det smeltede smørret, oljen og kakaoen


5) Bland alt forsiktig sammen


6) Hell så kakedeigen over i en langpanne



7) Strø på hakket kokesjokolade og peanøtter



Kaken skal stekes i langpanne 175 grader C i ca 20 min


Del kaken opp mens den er varm


Håper det smaker :)


En familie - En inntekt (c)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)