onsdag 11. februar 2015

Er jeg en dårlig rollemodell?

Mens barna koser seg med play-doh blogger mamma fra mobilen. Jeg trykker i vei på tastaturet og trøster meg med at de er så opptatt med å leke at de ikke legger merke til meg. De har til og med besøk av en venninne.


Er denne trøsten egentlig falsk og bare en unskylding for å bruke mobilen fremfor barna? De legger helt sikkert merke til meg. De oppfatter så utrolig mye mer enn vi tror. Det er de små tingene vi gjør hver dag som sender de sterkeste signalene på hva som er greit, hva som er normalt og hva som er viktig for oss. Er det greit at foreldrene stadig trykker på mobilen fremfor dem? Jeg føler meg ofte skyldig, og ser at jeg trenger å skjerpe meg. Hva er deres tanker om dette? Hvor mye er det greit at vi bruker mobilen på dagtid?


Heldigvis har barna det veldig hyggelig og leker fint sammen. De koser seg virkelig. Men nå må jeg gå! Nå skal jeg være tilstede.


Legg gjerne igjen kommentarer under om deres tanker rundt foreldre og mobilbruk.

En familie - En inntekt (c)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)