onsdag 6. august 2014

Søsterens hjemmelagde knekkebrød

Jeg har alltid trodd det var kjempevanskelig å bake knekkebørd selv, og har aldri prøvd på det. Men for en stund siden fikk jeg servert noen gode knekkebrød hos søsteren min. Etter noen dager spurte jeg etter oppskriften, og ble veldig overrasket over hvor enkel den var. Nå har jeg bakt disse knekkebrødene flere ganger, og de er kjempegode og sunne. Nedenfor finner du oppskriften.


Du trenger:



2,5 dl av hver: (Det skal bli 1 liter tilsammen)

  • Sesamfrø
  • Linfrø 
  • Solsikkefrø 
  • Valgfri frø/nøtter/blanding, Jeg har brukt en nøtte -og fruktmix
  • 5 egg

Dette gjør du:

  • Kutt nøttene i mindre biter. 
  • Bland alt sammen 
  • Spre ut og del opp på 2 stekeplater


  • Stek knekkebrødene 10 min på 180 - 200°C
  • Ta ut og snu dem og stek 2 - 3 min




  •  Avkjøl på rist.



Så er det bare å nyte.


En familie - En inntekt (c)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)