tirsdag 26. februar 2013

Kvinne 2013: Dagane flyg

Interessant dokumentar på NRK som er tilgjengelig til 30.mars. 


Mange kvinner sliter seg helt ut med å være småbarnsmamma og jobbe fullt. Er det slik livet skal være? Spør ene kvinnen. Trenger det å være slik? Spør jeg. Politikere legger press på oss og sier vi trenger arbeidskraften. En tanke som slår meg da, er hva med alle barna som vi har tatt abort på i Norge... Dessuten har faktisk kvinner 60% høyere sykefravær enn menn... Man strekker rett og slett ikke til... 

Jeg mener helt klart at kvinner i 2013 ikke trenger å ha slike dager. Man kan velge annerledes! Jeg er kjempeglad jeg skal være hjemme med barnet vårt! Både for barnet sin del, ekteskapet sin del og min egen del.


Link til dokumentaren her


En familie - En inntekt (c)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)