tirsdag 17. mars 2015

Husmormote 2015: Hverdagsantrekk til en 4barnsmor

I dag er det en flott hjemmeværende mor med fire barn som både er modell og skribent.


Som hjemmeværende mamma er det lett å bli litt lite nøye med hva en går i, hvis man ikke skal ut på noe spesielt. Men selv om jeg ikke alltid har klart å legge omtanke i antrekket, har det vært mitt ønske å gjøre det. I travle perioder av livet må man prioritere, og barna og deres velvære kommer foran alt. Men med litt planlegging kan man være litt diva som hjemmemamma også! Og det er ekstra gøy når ingen forventer det av deg! 


Lag på lag er både flott og gøy, krever bare litt planlegging. Vest: kr 10,- skjorte; 3 for 100,- osv ;)  

For å få inspirasjon til å sette sammen fine antrekk, begynte jeg å lete litt rundt på nettet. Min store favoritt ble Wendys Lookbook og hennes You Tube kanal. En annen som inspirerte meg mye, var life ann style både med sine DIY'er og lookbooks på You Tube. For ikke å snakke om flylady som ikke bare snakker om hvordan du kan få orden i kaoset i hjemmet, men også om viktigheten å kle seg opp hver dag selv om en bare skal være hjemme. I senere tid har jeg funnet Lindsay Albanese som kaller seg celebrity stylist og har mange enkle, praktiske og ikke minst billige tips til hvordan man kan løfte et antrekk.


Inspirert av sol og vår - og noen som sa at leopard is the new black!
Casual: Hettegenser til de dagene... og min "go to" skinny jeans fra Mango.

Noen av disse har ofte dyre og eksklusive klær, sko og tilbehør som de viser frem. Hemmeligheten er å kunne la seg inspirere, slik at neste gang man skal handle klær (helst på salg!!) kan man finne nye ting som man ellers ikke ville sett på. Jeg kan love at jeg har en del plagg i skapet nå som jeg aldri hadde drømt om å kjøpe for noen år siden! Og om man mangler mot til å prøve ut nye ting, finnes det en helt herlig blogg som også kan inspirere, som er full av gamle damer (og noen menn) som ikke er redd for å pynte seg, nemlig: advancedstyle Det skal noe til å overgå disse damene "
En familie - En inntekt (c)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar :)